Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Waarom is drukwerk onmisbaar voor iedere horeca ondernemer?

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 11 min
location_on [xx]km
Als restauranteigenaar vraagt u zich misschien af waarom drukwerk zo'n belangrijk aspect van uw bedrijf is. Drukwerk biedt een manier voor u om fysiek te adverteren in de markt van uw restaurant aan potentiële klanten. Daarnaast kan drukwerk u helpen bij het promoten van bijvoorbeeld een nieuwe menukaart of een speciale aanbieding. Hier zijn vier redenen waarom drukwerk onmisbaar is voor elke restauranteigenaar!

Drukwerk is een belangrijk onderdeel van marketing en branding voor horecabedrijven

In het huidige digitale tijdperk kan het gemakkelijk zijn om de waarde van gedrukt materiaal in marketing en branding voor horecabedrijven te vergeten. Met zo veel digitale platforms beschikbaar voor het verspreiden van het woord over uw bedrijf, kan het gemakkelijk zijn om de impact over het hoofd te zien die professioneel gedrukt materiaal zoals brochures, flyers en posters - om er maar een paar te noemen - op uw bedrijf kan hebben. Gedrukte items laten vaak een sterke indruk achter bij klanten en helpen hen specifieke informatie te herinneren over diensten die u aanbiedt of speciale aanbiedingen die plaatsvinden. Investeren in kwaliteitsdrukwerk is een ongelooflijk belangrijk onderdeel van het opbouwen van een effectieve merkstrategie voor elk type horecabedrijf, van hotels tot restaurants. Welke strategieën gebruikt uw bedrijf als het gaat om het gebruik van gedrukte marketing?

Een professioneel imago is essentieel voor bedrijven om hun geloofwaardigheid te tonen en een aantrekkelijke eerste indruk te creëren. Het gebruik van een drukwerk is een effectieve manier om dit te doen, omdat het helpt de identiteit vast te stellen. Aanvullend kan bovendien een websites worden gebruikt als een krachtig marketinginstrument - van het aanbieden van speciale aanbiedingen en kortingen tot het weergeven van klantbeoordelingen of zelfs het creëren van gebruiksvriendelijke inhoud om uw merk te promoten. Een website is niet alleen goed voor de zichtbaarheid van bedrijven, maar stelt hen ook in staat hun stempel te drukken op de digitale wereld. Een combinatie van beide maakt de marketingmix compleet.

Drukwerk is ook nuttig voor het maken van menu's, flyers en ander promotiemateriaal

Heeft u er ooit bij stilgestaan hoe nuttig drukwerk is voor het maken van menukaarten, flyers en ander promotiemateriaal? Met extreem gemak kan iedereen marketingmateriaal zoals posters, visitekaartjes en zelfs banners laten afdrukken. Met high-end kleurenlaserprinters kunnen gemakkelijk opvallende afbeeldingen worden gemaakt die uw klanten zullen boeien en hun interesse wekken in wat u probeert te promoten. Laat drukwerk u helpen het meeste te halen uit uw volgende marketinginspanning!

Drukwerk is nog steeds nodig, zelfs in het digitale tijdperk

In dit digitale tijdperk lijkt drukwerk misschien verouderd, maar er zijn veel redenen waarom het een belangrijk middel blijft voor bedrijven. Drukwerk voegt een niveau van geloofwaardigheid en formaliteit toe dat niet kan worden geëvenaard door puur digitale marketinginspanningen. Het is vaak veel kosteneffectiever dan andere vormen van reclame, waardoor het essentieel is voor kleine en middelgrote bedrijven die voet aan de grond willen krijgen in de markt. Bovendien, met materialen zoals visitekaartjes en menu's beschikbaar om uit te delen is ongelooflijk handig en nuttig voor klanten die willen onmiddellijke toegang tot informatie over bedrijven of hun producten. Kortom, zelfs met de opkomst van de technologie wordt drukwerk nog steeds zeer gewaardeerd als effectieve reclamebron!

Als u een horecabedrijf bezit of leidt, is het belangrijk om te begrijpen welke rol drukwerk speelt in marketing en branding. Een professionele uitstraling is essentieel om klanten aan te trekken, en drukwerk kan effectief worden gebruikt om speciale aanbiedingen te promoten en menu's, flyers en ander promotiemateriaal te maken. Kwaliteitsdrukwerk is een investering die het overwegen waard is - het zal u op de lange termijn geld besparen en uw bedrijf een voorsprong geven op concurrenten die deze cruciale investering niet hebben gedaan. Zelfs in het digitale tijdperk hebben gedrukte media hun plaats - klanten stellen het vaak op prijs om informatie over uw bedrijf op papier te hebben. Horecabedrijven die drukwerk omarmen als onderdeel van hun marketingstrategie zullen daar zeker de vruchten van plukken.

20 september '24 (10:55)

Word zelf een topchef: check deze vijf tips

Natuurlijk is het heerlijk om uit eten te gaan. Je stapt een restaurant binnen en laat je verrassen door de kwaliteiten van de chef. Misschien ben je een type dat de menukaart niet eens bekijkt en de chef je keuze laat bepalen. Of vind je het juist leuk om de hele menukaart uit te pluizen? Hoe dan ook, in beide gevallen is het resultaat een heerlijk uitje. Nu staat nergens dat je alleen in restaurants echt lekker kunt eten. Ook jij hebt het in je om een topchef te worden. Hoe je dat wordt en wat je daarvoor nodig hebt, ontdek je in dit artikel.

08 augustus '24 ( 9:55)

Breid je team in de horeca verder uit met deze 4 tips

Het uitbreiden van je team is een belangrijke stap voor elk bedrijf dat groeit. Dit wordt nog belangrijker in periodes waar een grote drukte wordt verwacht. Het toevoegen van nieuwe teamleden kan helpen bij het verlichten van de werkdruk binnen het team. Er is tegenwoordig minder vraag naar banen dan aanbod. Het kan dus een uitdaging zijn om de juiste mensen. Het is ook belangrijk om nieuwe teamleden hartelijk te verwelkomen in je team. In dit artikel delen we vier tips om je te helpen je team verder uit te breiden en succesvol te maken.

15 mei '24 ( 9:33)

Verantwoord omgaan met plastic bekers doe je zo

Voor een groot evenement ontkomt je er niet aan: plastic bekers. Veel organisatoren willen graag aan het klimaat denken. Vanzelfsprekend is het niet bepaald haalbaar om dan maar met glas of papier te werken. Hoe graag organisatoren het ook anders zien, plastic bekers zijn nu eenmaal verreweg het meest praktisch wanneer grote groepen mensen voorzien moeten worden van dranken. Hoe ga je als organisator dan op een zo verantwoord mogelijke manier om met plastic bekers? Dat leggen we je uit.

13 mei '24 (11:11)

Nobel drinks – De smaak van Ameland Vondelkoeken ambacht uit Twente

We zijn verheugd om u op de hoogte te brengen van een bijzondere samenwerking tussen twee familiebedrijven: Nobel Drinks Ameland en Vondelkoeken. Deze unieke samenwerking brengt het beste van beide werelden samen: de heerlijke likeur van Nobel en de verrukkelijke koeken van Vondelkoeken.

26 april '24 (15:16)

Dit zijn de populairste cocktails in Amsterdam Centrum

Als je op zoek bent naar cocktails in Amsterdam Centrum kom je binnen enkele minuten al talloze opties tegen. Van mojitos tot gin & tonics en van prosecco's tot de meest creatieve daiquiris: waar je ook zin in hebt, in onze hoofdstad vind je het! In dit artikel lichten we 3 van de meest geliefde cocktails uit, zodat jij bij je volgende dagje uit weet wat je gaat bestellen!

17 april '24 ( 8:25)

De praktische kant van glazen ramen in restaurants

Glazen ramen kunnen een prachtige toevoeging zijn aan het interieur van een restaurant, maar ze vereisen ook regelmatig onderhoud om ze in optimale staat te houden. Het is essentieel voor restaurantbeheerders om een goed onderhoudsplan op te stellen om de levensduur van de ramen te verlengen en ervoor te zorgen dat ze er altijd smetteloos uitzien voor de gasten.

15 april '24 ( 9:29)

Tips voor Slimme Financiële Strategieën

Geld is een essentiële brandstof voor elk bedrijf. Het stelt je in staat om te groeien, te investeren en je zakelijke doelen te bereiken. Het is echter niet alleen belangrijk om geld binnen te halen; het is net zo cruciaal om ervoor te zorgen dat het geld binnen jouw bedrijf efficiënt wordt gebruikt en blijft werken voor jouw voordeel. In dit artikel bespreken we enkele belangrijke tips en strategieën om geld binnen jouw bedrijf te laten werken.

08 april '24 ( 9:07)

Een persoonlijke touch in de horeca

Stel je voor, je loopt een café binnen en het eerste wat je ziet, is jouw drankje geserveerd in een glas met een grappig logo of een leuke spreuk erop. Dat is toch meteen een ander begin van je bedrijf? Precies dit effect bereik je met glazen bedrukken. Het lijkt een kleinigheid, maar zoiets simpels kan echt het verschil maken voor hoe mensen jouw tentje zien en over het praatje aan de bar of de tafel.

02 april '24 (10:32)

De grootste dranktrends van 2024

Wat zijn onze tips voor de dranktrends van 2024? Sommige dingen veranderen nooit in de steeds evoluerende drankenindustrie en een daarvan zijn enkele dranktrends die tot de verbeelding spreken van zowel barmannen als de man op straat. Wij denken dat dit deel uitmaakt van wat de voedingsmiddelen- en drankenindustrie zo aantrekkelijk maakt; ze evolueren voortdurend, verleggen de grenzen en zijn flexibel in het omgaan met de veranderingen in de gewoonten van de consument. Daarom voorspellen we dat de volgende dranktrends in 2024 helemaal populair worden. 

18 maart '24 (15:31)

Waarom werken in de horeca fantastisch is

Ben jij op zoek naar een coole carrière waar je nooit een dag twee keer beleefd, waar de vonken er altijd vanaf spatten en je omringd wordt door een levendige sfeer? Dan ben jij voor de horeca gemaakt!