Sloopstorm tijdens carnaval leidt tot sluiting van Roermonds restaurant
De eigenaar van het restaurant was meer dan verontwaardigd: gesloopte stoelen, wc-brillen, kranen, lampen en tafels. Hij vindt het gedrag van de mensen ‘beestachtig’ en ‘schandalig’. Zeker omdat hij naar eigen zeggen het feest goed en gezellig wil maken voor iedereen. Hij geeft aan dat mensen de tegels en meubilair hebben besmeurd met uitwerpselen.
Carnaval verpest
Levie Hendriks, de restaurantmanager van Iridion, zegt tegen 1Limburg dat carnaval dit jaar verpest is. Ze geeft aan dat ze druk bezig zijn met het herstellen van de schade. Hendriks heeft geen idee wie verantwoordelijk is voor de vernielingen, omdat iedereen verkleed en geschminkt was. De manager schrikt tijdens het opruimen soms van de toegedane schade.
Geen camera’s
Het blijft dus onduidelijk wie de schade in het restaurant heeft aangebracht. De eigenaar, Athanasios Kapoukranidis, gaat waarschijnlijk geen aangifte doen. In het restaurant hangen geen camera’s. Daarom heeft aangifte doen weinig zin. De schade wordt geschat op 4.00o tot 6.000 euro.
Kapoukranidis is niet te spreken over de vandalen. “Er is met bier gegooid door het restaurant, er zijn flessen wijn en toetjes gestolen. En zeg je er wat van, dan krijg je een akkefietjes op een niet zo leuk niveau. Ik wens ze het ergste toe. Zulke gasten wil ik niet.”
Reactie gasten
Veel bezoekers van het restaurant reageren op hun online bericht. Zij spreken hun ongenoegen uit over de vandalen en noemen het 'schandalig dat mensen zich zo kunnen misdragen'. Eén van de reacties wenst het restaurant veel succes bij het herstellen van de schade. Die hoopt daarnaast dat de schade wordt vergoed door de verzekering. De eigenaar spreekt zijn waardering uit over de reacties.
Of het restaurant volgend jaar met carnaval weer open gaat, is niet zeker. Kapoukranidis geeft aan dat hij dit eerst met het team wil bespreken om te zien hoe zij er tegenaan kijken. “Maar als je het mij vraag, in deze toestand, met de emoties die ik nu heb, dan nee, dan ga ik niet open.”
Door: Nationale Horecagids