Johnny’s Burger Company breidt uit met franchiserechten O’Tacos
De directeur en founder van Johnny’s Burger Company, Tarek Cherkawi, zegt dat erg blij te zijn met de overeenkomst met O’Tacos. Hij geeft aan dat de producten van beide ondernemingen goed aansluiten bij elkaar. “Zo zijn beide merken snelgroeiend én hanteren we dezelfde strenge kwaliteitseisen aan het eten”, zegt Cherkawi. Hij heeft als doel om O’Tacos verder op de Nederlandse markt te zetten. Daarom is de vorm van de pilot een virtual kitchen van O’Tacos in de vestigingen die hieraan meedoen. Zo ziet de klant enkel O’Tacos in de bestelomgeving. Maar die wordt dus bereid en bezorgd door Johnny’s Burger Company.
Duurzame virtual kitchen
Tijdens de pilot wordt gekeken naar de mogelijkheden om beide merken vanuit één keuken te kunnen bedienen en hierin uit te breiden. Daarnaast kan deze formule zorgen voor een vermindering in energie- en overheadkosten. Een aantal vestigingen gaat naast de virtual kitchen ook een shop-in-shop formule uitproberen. Gasten kunnen dan in één locatie kiezen uit twee merken. De general manager van O’Tacos international, Pieter Daems, is net als Cherkawi enthousiast over de samenwerking. Hij zegt dat zij ‘alle vertrouwen hebben in de samenwerking tussen de kwalitatieve merken’. Daarnaast denkt hij dat beide bedrijven aan alle voorwaarden voldoen om een succesvolle pilot te houden voor dit horecaconcept.
Door: Nationale Horecagids