De Fam is de eerste Foodmarkt in Den Bosch, mét ruimte voor horecaondernemingen
Er was nog geen foodmarkt in Den Bosch, maar daar was wel behoefte aan. Dat wist ondernemer en bedenker van De Fam, Stephanie Schulte, ook. Zij heeft al langer horecaondernemingen (Bistro Bon en Grand Café Carras) in de stad en kent deze als haar linker broekzak. Voor dit nieuwe concept startte ze vorig jaar een crowdfundingsactie zodat de foodmarkt kon openen. Het streefbedrag van meer dan een halve ton was binnen no-time ingezameld.
Nieuwe foodconcepten
In de Foodmarkt is nog plaats voor zeven ondernemers die een nieuwe zaak willen beginnen of een nieuwe vestiging van hun onderneming willen openen. Voor een relatief kleine investering kan dit al gerealiseerd worden. Er zitten voordelen aan. De Foodmarkt genereert aandacht, verzorgt de marketing, het is een kans om het netwerk te vergroten of creëren en de mogelijkheid om een stand te delen. De eigenaresse roept ondernemingen op om zich aan te melden.
Hotspot voor eten en drinken
De Foodmarkt is bedoeld voor mensen die een dag in de stad hebben rondgedwaald en graag willen zitten voor eten en drinken. Dat kan bijvoorbeeld in de groene oase, waar het gevuld is met tafeltjes en stoelen met plaats voor 200 mensen. Mensen die liever buiten zitten kunnen plaatsnemen op het terras. Het wordt bezoekers gestimuleerd om van zoveel mogelijk verschillende keukens te proeven. Die kunnen gasten bestellen van de menukaart bestellen. Op deze manier ontstaat het shared dining concept waar Schulte graag naartoe wil werken.
Voor meer informatie kun je terecht op de website.
Door: Nationale Horecagids