Restaurant in Roosendaal stopt met Thuisbezorgd
Klanten van Tom’s Diner kunnen sinds 1 augustus alleen nog maar eten bestellen via de site van het restaurant. Als de diner in zee was blijven gaan met Thuisbezorgd, had het voor ieder bestelling van 10 euro een bedrag van 1,80 euro netto moeten overdragen aan de bezorgdienst. “Dat zijn wel heel stevige marges, dat gaat gewoon te ver”, zeggen de eigenaren. Als de commissie op 8 of 9 procent was gebleven, zoals vóór 24 juli dan was er geen probleem geweest.
Vindbaarheid
Eigenaren Tom Dusseldorp en Nicolette Hoogstrate vinden het jammer, want zien ook de voordelen van Thuisbezorgd. De vindbaarheid op Google, bijvoorbeeld. Maar ook naamsbekendheid. Tom’s Diner is gelukkig een restaurant waar mensen kunnen zitten, dus het is niet geheel afhankelijk van bezorging. Maar ondernemers die dat wel zijn, zijn soms volledig afhankelijk van Thuisbezorgd.
De website EteninRoosendaal moet ervoor zorgen dat meer ondernemers in de buurt afscheid kunnen nemen van Thuisbezorgd, en in plaats daarvan succesvol hun bezorgdiensten daar kunnen aanbieden.
Door: Nationale Horecagids / Johanne Levinsky