Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

4 keer slimme gadgets die jouw horecazaak moet hebben

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 9 min
location_on [xx]km
Wist je dat je je leven een stuk makkelijker kunt maken met slimme gadgets? Niet alleen thuis maar ook in jouw horecazaak. Slimme gadgets en technische snufjes helpen niet alleen om jouw zaak efficiënter te runnen maar in veel gevallen draagt het ook bij aan klanttevredenheid wat vaak weer zorgt voor goede reviews. Dat is natuurlijk precies wat we hebben willen want goede reviews zorgen weer voor meer klanten en zo is het kringetje weer rond. In dit artikel vertellen we meer over de slimme gadgets die jouw horecazaak eigenlijk wel moet hebben anno nu. 

Tablets in de horeca

In zo goed als ieder huishouden is wel een tablet te vinden. Dan is het eigenlijk een hele logische stap om hier ook in je horecazaak mee te gaan werken. Niet alleen voor je klanten om drankjes of gerechten mee te bestellen maar ook voor je medewerkers. Je kunt zorgen dat er bij iedere tafel een tablet beschikbaar is waarmee de klant zelf de bestellingen door kan geven. Zo hoeven zij niet te wachten tot een medewerker beschikbaar is. Wachttijden zorgen vaak voor veel irritatie en hebben een flinke invloed op de klant tevredenheid. Door dit weg te nemen met een eenvoudig item als een tablet kun je dus heel gemakkelijk de klant tevredenheid verhogen. Bovendien gaat het uitserveren sneller aangezien je je medewerkers hier vol op in kunt zetten. 
 
Daarnaast kunnen tablets heel goed gebruikt worden als kassasysteem. Tablet-kassa’s zijn namelijk draagbaar en flexibel. Bovendien zijn ze toegankelijk en gebruiksvriendelijk aangezien iedere leek inmiddels wel weet hoe een tablet werkt. Je bent dus veel minder of zelfs helemaal geen tijd kwijt om je personeel te trainen zodat ze met een ingewikkeld kassasysteem om kunnen gaan. Daarnaast zijn tablet kassasystemen ook nog eens een heel stuk goedkoper dan de traditionele kassasystemen. Een win win situatie dus.  
 

Met portofoons in je horecazaak werken

Uit onderzoek is gebleken dat één van de grootste ergernissen onder klanten in een horeca gelegenheid ontstaan door het feit dat medewerkers naar elkaar lopen te schreeuwen. Of dit nu is om bestellingen door te geven of iets duidelijk te maken aan de bediening onderling of de bediening aan de keuken, feit blijft dat schreeuwen onprofessioneel overkomt en lijkt tot irritatie onder klanten. Met portofoons on je horecazaak werken neemt dit probleem in een keer weg. De bediening kan op een normaal geluidsniveau iets doorgeven aan elkaar of de keuken. Het scheelt heen en weer lopen waarbij het risico bestaat dat de aandacht naar een andere tafel getrokken wordt en de bestelling of het gevraagde item van de eerste tafel vergeten wordt met alle irritaties van dien. Iedereen staat met elkaar in verbinding wat in veel gevallen leidt tot een grotere klanttevredenheid. Let er hierbij wel op dat je medewerkers deze gadget niet alleen maar gaan gebruiken voor social talk tijdens het bedienen want neem van ons aan dat dit een averechtse werking zal hebben op je klanttevredenheid!  
 

Hulp bij het schoonmaken

Een andere slimme gadget die jouw horecazaak moet hebben is een robotstofzuiger. Natuurlijk ontkom je niet aan zelf schoonmaken en zorgen dat alles spik en span is maar een robotstofzuiger komt bijvoorbeeld ook op lastig bereikbare plaatsen zoals bijvoorbeeld onder de bank, onder een kast, in die moeilijk bereikbare hoek en ga zo maar door. Door de robotstofzuiger in te zetten, hebben jij en je medewerkers de handen vrij voor andere klussen. Je hoeft daarna alleen nog even te dweilen en je zaak is weer klaar voor een nieuwe ronde.  
 

De slimme schakelaar mag ook zeker niet ontbreken in jouw horeca onderneming

Tot slot de slimme schakelaar. Deze onmisbare gadget mag eigenlijk in geen enkele horeca gelegenheid meer ontbreken. Met een slimme schakelaar kun je verschillende apparaten op afstand bedienen. Zo kun je bijvoorbeeld de lichten wat dimmen terwijl je midden in de zaak staat, ook de muziek en de verwarming kunnen hoer op aan gesloten worden. Je benen uit je lijf lopen om alle knoppen in de zaak te kunnen bedienen is met deze gadget zeker verleden tijd. 
18 november '24 ( 8:51)

Werknemers in horeca en zorg ervaren het vaakst ongewenst gedrag

Personeel in de zorg en de horeca ervaart het vaakst ongewenst gedrag op de werkvloer, bijvoorbeeld door seksuele aandacht, intimidatie, lichamelijk geweld of pesten. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden, die het heeft uitgevoerd samen met TNO. Vrouwelijke werknemers ervaren vaker ongewenst gedrag dan mannelijke werknemers.

25 oktober '24 (11:48)

Akkoord over nieuwe cao horeca: vooral meer ervaren medewerkers gaan erop vooruit

Werkgevers en vakbonden FNV en CNV hebben een overeenkomst bereikt over een nieuwe cao voor horecamedewerkers. Dat melden branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en FNV. Volgens de afspraken stijgen de lonen van werknemers in de laagste twee salarisschalen de komende twee jaar mee met het minimumloon.

23 oktober '24 ( 6:32)

Minder cafés in Nederland, maar meer restaurants en cateringbedrijven

DEN HAAG (ANP) - Het aantal cafés in Nederland is sinds 2007 met bijna een derde afgenomen. Wel kwamen er een stuk meer restaurants en bedrijven in de eventcatering bij, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van nieuwe cijfers.

09 oktober '24 (10:48)

Nationale Krokettendag

Een van de meest iconische Nederlandse snacks verdient natuurlijk een eigen dag. Daarom is het op 9 oktober Nationale Krokettendag in Nederland. Er zijn tegenwoordig veel verschillende soorten kroketten te vinden. Of je nou houdt van een traditionele vleeskroket of een vegetarische variant maakt niet uit. Op 9 oktober eren we de verrukkelijke kroket. 

07 oktober '24 (13:02)

Michelin- en groene sterren uitgereikt aan deze toprestaurants

De Librije in Zwolle is het enige restaurant in Nederland dat drie Michelinsterren mag voeren. Jonnie en Thérèse Boer kregen maandag in Maastricht voor het twintigste jaar de hoogste onderscheiding in het restaurantwezen toegekend. De eerste keer dat de chef-kok van De Librije een ster kreeg was in 1993.

07 oktober '24 ( 6:04)

Welke restaurants krijgen er een Michelin- of groene ster bij?

Op de horecavakbeurs BBB in Maastricht wordt maandag bekendgemaakt welke restaurants een Michelinster (erbij) krijgen. De sterren zijn een erkenning voor chefs die op hoog gastronomisch niveau koken.

05 september '24 (13:00)

Kaas-pizza dag

Pizza is een van de meest geliefde gerechten wereldwijd, en de eenvoud van een kaas-pizza staat centraal in deze culinaire favoriet. Kaas-pizza dag is een dag waarop we de pure, onweerstaanbare smaak van kaas op een knapperige pizzabodem vieren. Deze dag is een must voor elke pizzaliefhebber en biedt een geweldige kans om even stil te staan bij de eenvoud die dit gerecht zo bijzonder maakt.

12 augustus '24 (17:32)

Drukte bij strandtenten en terrassen door mooi weer

DEN HAAG (ANP) - Het is druk in de strandtenten langs de Nederlandse stranden. Brancheorganisatie de Nederlandse Kust Vereniging (NKV) en strandtenten in Vlissingen en Scheveningen zien maandag veel gasten en volle terrassen.

12 augustus '24 (10:17)

Geen slachtoffers bij brand pizzeria Leeuwarden, brand onder controle

LEEUWARDEN (ANP) - De brand in een pizzeria aan de Zuidvliet in Leeuwarden is onder controle. De brandweer verwacht nog geruime tijd bezig te zijn met nablussen, vertelt een woordvoerder. Voor zover bekend is niemand gewond geraakt.

08 augustus '24 (10:54)

Baby’s en peuters na 17.30 niet welkom in restaurant in Oostkapelle

Mossels & Meer, een restaurant in het Zeeuwse Oostkapelle, heeft een drastische maatregel genomen: ouders met baby’s en peuters die na 17.30 binnenkomen, worden de deur gewezen. Kinderen zijn rond bedtijd te druk en hebben in het verleden voor gevaarlijke situaties gezorgd. Dit meldt Hart van Nederland.