Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Online Gastheer komt met online tool voor registratieplicht

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 5 min
location_on [xx]km
Wie ben je en wat is je telefoonnummer? Die vraag moet horecapersoneel vanaf 10 augustus aan hun gasten stellen. Reserveringsplatform Online Gastheer heeft nu een tool ontwikkeld waarmee het voor restaurants en hun klanten makkelijker moet worden om aan de registratieplicht te voldoen. Dit meldt Horecava.
De registratieplicht voor horeca is afgelopen week bekend gemaakt als een van de nieuwe maatregelen om het Coronavirus de kop in te drukken. Bij een coronabesmetting kan dankzij deze maatregel makkelijker getraceerd worden met wie een patiënt contact had. Ook is het reserveren in de horeca weer verplicht geworden.
 

Registratieplicht met online tool: zo werkt het

 
Online Gastheer heeft een digitale tool bedacht en ingebouwd in hun reserveringssysteem. Het werkt als volgt: Wanneer een gast een reservering maakt, vooraf of ter plekke aan de deur, krijgt de gast een mailtje of een whatsappje met een link toegestuurd. De gast wordt gelinkt naar het invulformulier, vult zijn of haar persoonsgegevens in en krijgt daarna de vraag de link door te sturen naar zijn of haar tafelgenoten. Zo worden met één druk op de kop de persoonsgegevens van de hele tafel achterhaald.
 

Hoe blijft de privacy gewaarborgd?

 
Het restaurant krijgt du moment inzicht in wie het formulier heeft ingevuld maar kan de persoonsgegevens niet inzien. Zo blijft de privacy van de gast gewaarborgd. Mocht er een besmetting plaatsvinden dan stuurt Online Gastheer de gegevens direct door naar de GGD. Veilig, efficiënt en zonder extra werk voor het desbetreffende restaurant.
 

Gratis proefperiode

 
Vanwege de druk die er op de horeca ligt en de hoge kosten die de sector al heeft moeten maken, biedt Online Gastheer abonnementen voor dertig dagen gratis aan. Restaurants kunnen de diensten een maand lang gratis uitproberen en met behulp van de integratie-expert binnen een uur up en running zijn. Voor meer informatie ga naar onlinegastheer.nl.
 
Door: Nationale Horecagids
 
18 november '24 ( 8:51)

Werknemers in horeca en zorg ervaren het vaakst ongewenst gedrag

Personeel in de zorg en de horeca ervaart het vaakst ongewenst gedrag op de werkvloer, bijvoorbeeld door seksuele aandacht, intimidatie, lichamelijk geweld of pesten. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden, die het heeft uitgevoerd samen met TNO. Vrouwelijke werknemers ervaren vaker ongewenst gedrag dan mannelijke werknemers.

25 oktober '24 (11:48)

Akkoord over nieuwe cao horeca: vooral meer ervaren medewerkers gaan erop vooruit

Werkgevers en vakbonden FNV en CNV hebben een overeenkomst bereikt over een nieuwe cao voor horecamedewerkers. Dat melden branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en FNV. Volgens de afspraken stijgen de lonen van werknemers in de laagste twee salarisschalen de komende twee jaar mee met het minimumloon.

23 oktober '24 ( 6:32)

Minder cafés in Nederland, maar meer restaurants en cateringbedrijven

DEN HAAG (ANP) - Het aantal cafés in Nederland is sinds 2007 met bijna een derde afgenomen. Wel kwamen er een stuk meer restaurants en bedrijven in de eventcatering bij, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van nieuwe cijfers.

09 oktober '24 (10:48)

Nationale Krokettendag

Een van de meest iconische Nederlandse snacks verdient natuurlijk een eigen dag. Daarom is het op 9 oktober Nationale Krokettendag in Nederland. Er zijn tegenwoordig veel verschillende soorten kroketten te vinden. Of je nou houdt van een traditionele vleeskroket of een vegetarische variant maakt niet uit. Op 9 oktober eren we de verrukkelijke kroket. 

07 oktober '24 (13:02)

Michelin- en groene sterren uitgereikt aan deze toprestaurants

De Librije in Zwolle is het enige restaurant in Nederland dat drie Michelinsterren mag voeren. Jonnie en Thérèse Boer kregen maandag in Maastricht voor het twintigste jaar de hoogste onderscheiding in het restaurantwezen toegekend. De eerste keer dat de chef-kok van De Librije een ster kreeg was in 1993.

07 oktober '24 ( 6:04)

Welke restaurants krijgen er een Michelin- of groene ster bij?

Op de horecavakbeurs BBB in Maastricht wordt maandag bekendgemaakt welke restaurants een Michelinster (erbij) krijgen. De sterren zijn een erkenning voor chefs die op hoog gastronomisch niveau koken.

05 september '24 (13:00)

Kaas-pizza dag

Pizza is een van de meest geliefde gerechten wereldwijd, en de eenvoud van een kaas-pizza staat centraal in deze culinaire favoriet. Kaas-pizza dag is een dag waarop we de pure, onweerstaanbare smaak van kaas op een knapperige pizzabodem vieren. Deze dag is een must voor elke pizzaliefhebber en biedt een geweldige kans om even stil te staan bij de eenvoud die dit gerecht zo bijzonder maakt.

12 augustus '24 (17:32)

Drukte bij strandtenten en terrassen door mooi weer

DEN HAAG (ANP) - Het is druk in de strandtenten langs de Nederlandse stranden. Brancheorganisatie de Nederlandse Kust Vereniging (NKV) en strandtenten in Vlissingen en Scheveningen zien maandag veel gasten en volle terrassen.

12 augustus '24 (10:17)

Geen slachtoffers bij brand pizzeria Leeuwarden, brand onder controle

LEEUWARDEN (ANP) - De brand in een pizzeria aan de Zuidvliet in Leeuwarden is onder controle. De brandweer verwacht nog geruime tijd bezig te zijn met nablussen, vertelt een woordvoerder. Voor zover bekend is niemand gewond geraakt.

08 augustus '24 (10:54)

Baby’s en peuters na 17.30 niet welkom in restaurant in Oostkapelle

Mossels & Meer, een restaurant in het Zeeuwse Oostkapelle, heeft een drastische maatregel genomen: ouders met baby’s en peuters die na 17.30 binnenkomen, worden de deur gewezen. Kinderen zijn rond bedtijd te druk en hebben in het verleden voor gevaarlijke situaties gezorgd. Dit meldt Hart van Nederland.