Wie ben je en wat is je telefoonnummer? Die vraag moet horecapersoneel vanaf 10 augustus aan hun gasten stellen. Reserveringsplatform Online Gastheer heeft nu een tool ontwikkeld waarmee het voor restaurants en hun klanten makkelijker moet worden om aan de registratieplicht te voldoen. Dit meldt Horecava.
De registratieplicht voor horeca is afgelopen week bekend gemaakt als een van de nieuwe maatregelen om het Coronavirus de kop in te drukken. Bij een coronabesmetting kan dankzij deze maatregel makkelijker getraceerd worden met wie een patiënt contact had. Ook is het reserveren in de horeca weer verplicht geworden.
Registratieplicht met online tool: zo werkt het
Online Gastheer heeft een digitale tool bedacht en ingebouwd in hun reserveringssysteem. Het werkt als volgt: Wanneer een gast een reservering maakt, vooraf of ter plekke aan de deur, krijgt de gast een mailtje of een whatsappje met een link toegestuurd. De gast wordt gelinkt naar het invulformulier, vult zijn of haar persoonsgegevens in en krijgt daarna de vraag de link door te sturen naar zijn of haar tafelgenoten. Zo worden met één druk op de kop de persoonsgegevens van de hele tafel achterhaald.
Hoe blijft de privacy gewaarborgd?
Het restaurant krijgt du moment inzicht in wie het formulier heeft ingevuld maar kan de persoonsgegevens niet inzien. Zo blijft de privacy van de gast gewaarborgd. Mocht er een besmetting plaatsvinden dan stuurt Online Gastheer de gegevens direct door naar de GGD. Veilig, efficiënt en zonder extra werk voor het desbetreffende restaurant.
Gratis proefperiode
Vanwege de druk die er op de horeca ligt en de hoge kosten die de sector al heeft moeten maken, biedt Online Gastheer abonnementen voor dertig dagen gratis aan. Restaurants kunnen de diensten een maand lang gratis uitproberen en met behulp van de integratie-expert binnen een uur up en running zijn. Voor meer informatie ga naar
onlinegastheer.nl.
Door: Nationale Horecagids