Deze cafetaria denkt mee met dementerende klanten
Om ervoor te zorgen dat de medewerkers van de cafetaria de symptomen van dementie snel op kunnen merken, stuurde ondernemer Nick Goldenbeld zijn personeel naar een cursus. Dat is echter niet enige dat Goldenbeld deed. Zo is een groot assortiment vaak verwarrend voor dementerende mensen. Dus bedacht de cafetaria om voor elke snack een apart beeldkaartje te maken, met alleen een grote foto van het gerecht en de naam ervan.
Grootmoeder met dementie
Nicks grootmoeder had ook dementie. Dat zette Nick en Mandy (vrouw Nick) aan het denken. In een interview met Omroep Gelderland zegt de ondernemer dat hij merkte aan zijn oma dat zij uit schaamte nergens meer heen durfde te gaan. “Alles om haar heen ging te snel en dat maakte haar erg onzeker.” Dit spoorde de cafetariahouder aan om aan de slag te gaan met een beleid voor mensen met dementie. Hij en Mandy hopen dat de aanpak bredere navolging krijgt.
Door: Nationale Horecagids