Horecaformule YB opent eerste selfserviceconcept in Rotterdam
Selfservice wordt steeds belangrijker in de horeca. Zo opende in Groningen recent restaurant De Haan, waar de gasten ook zelf hun dranken en broodjes moeten halen. Maar ook het zelf tappen van bier, wijn en softijs wordt steeds populairder. YB gaat daaraan meedoen met een zelftap voor plantaardige zuivel.
Healthy pleasure
YB telt in totaal elf vestigingen in Nederland. het ‘healthy pleasure’ concept is daarentegen ook naar andere markten aan het kijken.
Waar yoghurt voorheen het basisgerecht was bij YB, is het zich steeds meer gaan richten op plantaardige zuivel. Zo verwierf de onderneming meerdere erkenningen op het gebied van duurzame horeca: elke bestelling pakt per saldo positief uit voor het klimaat en milieu.
Catering
Niet alleen maakt YB zuivelproducten voor supermarkten. Eerder zijn zij een samenwerking aangegaan met het grote Italiaanse foodserviceconcern Autogrill. Daarnaast werken zij samen met Food&i.
Food&i richt zich op techgedreven catering op bedrijven en instellingen. Met de zelftap van YB kunnen de klanten van Food&i nu dus ook sojayoghurt tappen met verschillende toppings om er een volwaardige yoghurtbowl van te maken.
Door: Nationale Horecagids