Fat Phill’s opent zijn elfde vestiging in Utrecht
Tegen verwachtingen in groeit het burgerrestaurant gestaag door. De grootste groei van burgerrestaurants was volgens Frituurwereld tussen 2007 en 2016, toen er veel nieuwkomers zoals de Burgermeester, Ellis, burgerme en Johnny’s Burger Company zich gingen vestigen in Nederland. Deze periode werd gevolgd door één van matige groei en weinig nieuwe namen in de burgerwereld.
Hiphop cultuur
Het was 2019 toen de burgerketen zijn eerste vestiging opende in Amsterdam. Nu zitten er vestigingen in onder andere Leiden, Den Haag en Rotterdam. Nu voegt het bedrijf Utrecht aan de stedenlijst toe. Het concept richt zich op de hiphop cultuur en dit speelt een belangrijke rol in de kerngerechten van het burgerrestaurant. Zij hebben de slogans “The fattest in town” en “We make ‘m fatter”.
De smashed burger vormt de basis van Fat Phill’s. Dit is een dunne, platgeslagen burger. Daarnaast zijn er sandwiches te bestellen. Ook voor deze broodjes geldt de Amerikaanse aanpak en daarom een lengte van 25 centimeter. De burgerketen verkoopt de sandwiches met ingrediënten als friet, mozzarellasticks en uienringen.
Door: Nationale Horecagids