Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

FEBO gaat snackboxen verkopen op Too Good To Go om voedselverspilling tegen te gaan

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 3 min
location_on [xx]km
FEBO gaat snackboxen verkopen op Too Good To Go om voedselverspilling tegen te gaan
Cafetariaketen FEBO heeft aangekondigd dat zij in de loop van het jaar Snackboxen gaat verkopen op de Too Good To Go-app. Zij gaan dit doen om voedselverspilling te verminderen. Op de app kunnen mensen de Snackboxen bestellen met dagverse producten van FEBO. Deze hebben een beperkte houdbaarheid, maar smaken nog te goed om weg te gooien. Dit meldt FEBO. 

De FEBO gaat in de Snackboxen producten als kroketten, frikandellen, burgers en krokantjes aanbieden. Op deze manier hoopt de cafetariaformule minder voedsel weg te hoeven gooien. Andere foodketens werken op dit moment al samen met de Too Good to Go-app.

Win-win-win situatie

Het plan is dat de FEBO zich later dit jaar gaat aansluiten bij Too Good to Go. De missie van de app sluit goed aan bij die van de FEBO. De afgelopen weken is een proef gedraaid bij 23 vestigingen van de FEBO. De directeur van de keten, Dennis de Borst, zegt: “We kregen veel positieve reacties van zowel gasten als medewerkers. De medewerkers halen voldoening uit het maken van de Snackboxen en we krijgen positieve reacties van onze gasten. Een win-win-win situatie dus.”

Niet alleen de FEBO is blij met de plannen voor de samenwerking. Ook Julia Fruitema van Too Good To Go kijkt ernaar uit om de producten van de cafetariaformule te verkopen via hun app. Ze geeft aan dat ze het ‘onwijs gaaf vindt’ om de inzet te zien van de FEBO-vestigingen. Fruitema vindt dat alle vestigingsmanagers zichzelf een schouderklopje mogen geven. “We kijken uit naar de volgende stappen in onze samenwerking om de vestigingen in de richting van nog minder derving te begeleiden.”

Door: Nationale Horecagids

13 januari '25 ( 8:36)

Fastfoodzaken onder druk door zuinige consument, blijkt uit onderzoek

Goedkopere alternatieven voor buitenshuis eten, zoals bij een fastfoodzaak of eten laten bezorgen, worden harder geraakt door consumenten die minder geld uitgeven dan duurdere horeca-opties. Dat meldt kennisplatform FoodService Instituut Nederland (FSIN), dat benadrukt dat eetzaken voor een snelle hap doorgaans juist profiteren van consumenten die het zuiniger aan doen.

31 december '24 ( 8:50)

Variaties van oliebol in trek, maar traditionele oliebol nog altijd populairst

Deze dagen gaan er weer tienduizenden oliebollen over de toonbank, zowel bij bakkers als in kramen, komt naar voren uit een rondgang van het ANP. De voorkeur gaat dit jaar ook uit naar variaties op de oliebol, zoals de Dubaibol. Maar de traditionele oliebol, met of zonder krenten, lijkt nog altijd het populairst.

24 december '24 (10:20)

McDonald's breidt uit, maar stuit op verzet van bewoners

McDonald's wil uitbreiden naar dorpen en provinciale wegen, maar bewoners en gemeenten zien dat niet altijd zitten. Het fastfoodconcern stuit op verzet in onder andere Rheden, Deurne en Zutphen. Dit meldt NOS.

29 oktober '24 ( 8:35)

Nieuwe horecaformule rapper Boef groot succes: razendsnelle uitverkoop

Rapper Boef heeft verrast gereageerd na de recente lancering van zijn nieuwe horecaformule Chick&Cheez. "Hier word je als eigenaar lijp van", deelt hij op zijn Instagram Stories bij reacties van klanten die door die razendsnelle uitverkoop net te laat waren. De 31-jarige artiest reisde onlangs vanuit zijn woonplaats Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten naar Nederland af om bij de opening van de ruim vijftig vestigingen te zijn.

23 oktober '24 ( 8:30)

Rapper Boef opent eigen fastfoodketen CHICK&CHEEZ

Boef opent donderdag zijn eigen fastfoodketen, genaamd CHICK&CHEEZ. Dat maakt de 31-jarige artiest dinsdag bekend. "Ik ben zwaar liefhebber van zowel kip als kaas en ik heb het gecombineerd in mijn eigen keten", schrijft Boef op Instagram.

08 oktober '24 (16:17)

Dunkin', bekende koffie- en donutketen, failliet in Nederland

UTRECHT (ANP) - Koffie- en donutketen Dunkin' is in Nederland failliet. Dat heeft medeaandeelhouder Roberto Fava bevestigd na een bericht van De Telegraaf. De curator van Dunki' zegt tegen de krant dat de ongeveer vijftig winkels voorlopig openblijven.

04 september '24 ( 9:47)

In tien jaar ruim 6000 fastfoodrestaurants meer in Nederland

DEN HAAG (ANP) - Het aantal fastfoodrestaurants is in tien jaar tijd met meer dan de helft gestegen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Begin dit jaar telde Nederland ruim 19.000 van dit soort eetplekken, terwijl dat er in 2014 nog ongeveer 12.600 waren.

01 augustus '24 (10:03)

Flinke brand gewoed bij snackbar; politie vermoedt brandstichting

Bij een snackbar in Amsterdam-Zuid heeft afgelopen nacht een flinke brand gewoed. De politie meldt donderdagochtend dat er een vermoeden is van brandstichting. Bij de brand raakte niemand gewond, maar een paar mensen moesten door ambulancepersoneel worden nagekeken omdat ze rook hadden ingeademd.

19 juni '24 ( 6:49)

Reclame Code Commissie fluit McDonald's terug over frietjes

McDonald's mag niet langer zeggen dat zijn Franse frietjes niets anders bevatten dan aardappel en zout. Dat deed de fastfoodketen in een paginagrote krantenadvertentie in maart. Voedselwaakhond Foodwatch won hierover een zaak bij de Reclame Code Commissie.

18 december '23 (13:32)

Veroordeling: 30 jaar cel voor dubbele moord McDonald's in Zwolle

Voor het doodschieten van twee broers in een vol McDonald's-restaurant in Zwolle is een 34-jarige man tot dertig jaar cel veroordeeld. De rechtbank achtte maandag een dubbele moord bewezen.