La Vie wil verdere opmars maken in Nederland
Al ruim een jaar is het bedrijf actief in de eiwittransitie. La Vie is voornamelijk bekend geworden met de plantaardige bacon die zij produceren en verkopen. Inmiddels zijn die bij meerdere supermarkten en horecagelegenheden te verkrijgen. Niet alleen de Nederlandse markt is onderdeel van de groeistrategie: La Vie wil ook groter worden op de Belgische en Engelse markt.
Plant based bacon
De bacon van La Vie is volledig plantaardig. Daarnaast bevat het veel eiwitten en juist weinig verzadigd vet. Doordat het product zonder dierlijke producten gemaakt is, heeft het een positief effect op mens, dier en planeet. La Vie wil de eiwittransitie een extra zetje geven met haar producten.
Inmiddels zijn de producten van La Vie in meerdere landen te verkijgen, waaronder België, Engeland en Nederland. De distributie is uitbesteed aan GreenPro International. De CMO van La Vie, Romain Jolivet, geeft aan dat zij door jarenlang onderzoek en ontwikkeling ervoor hebben kunnen zorgen dat hun plantaardige bacon ‘hét alternatief is voor klassieke spekjes op het gebied van smaak en textuur’. Daarnaast stelt Jolivet dat de plant based bacon een derde minder kilocalorieën bevat en meer dan 10 procent minder verzadigde vetten in vergelijking met dierlijke bacon.
Door: Nationale Horecagids