Maaltijdboxenbedrijf De Krat overgenomen door supermarkt- app Crisp
Mede-oprichter van Crisp Eric Klaassen zegt over de overname dat zij hiermee ‘het aanbod van een volwaardige supermarkt met een flexibel maaltijd-abonnement kunnen combineren’. Zo kunnen klanten voor al hun boodschappen op één plek terecht. Maar het gaat bij de onderneming vooral over de manier waarop de producten worden verbouwd: “Het is vooral een prachtig voorbeeld van lokaal ondernemerschap en een product dat het waard is om beschikbaar te maken voor veel meer mensen.”
Lokale en duurzame producten
De Krat was in 2010 de eerste die maaltijdboxen ging aanbieden in Nederland. In 2015 ontving het bedrijf een B Corp certificering en naar eigen zeggen is het een winstgevende onderneming geweest. Zowel De Krat als Crisp richten zich op het aanbieden van duurzame en lokale producten. Daarvoor werken zij veel samen met Nederlandse boeren. De directeur van De Krat, Tessa Vinker, geeft aan dat consumenten meer behoefte hebben aan lokale en duurzame producten. Het bedrijf wil een aanbod leveren van gezond en gevarieerd eten dat uit de buurt komt. “Na gesprekken met Crisp zagen wij de gedeelde filosofie en een perfecte match. Daarom was het een logische kruisbestuiving”, vervolgt Vinker.
De oprichter van Crisp, Tom Peeters, zegt dat zij precies voor ogen hebben wat voor onderneming zij willen worden. Hij geeft aan dat zij dit zelf doen, maar soms ook bedrijven tegenkomen waarvan zij denken dat het een versterking kan bieden voor Crisp. De overnames zijn niet nodig volgens hem en hij stelt dat groei uit hunzelf komt. “Maar als we partijen tegenkomen die ons daarbij kunnen helpen, dan kijken we daarnaar.”
Door: Nationale Horecagids