Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Vanaf volgend jaar betaal je meer dan 10 procent extra voor bier

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 4 min
location_on [xx]km
Vanaf volgend jaar betaal je meer dan 10 procent extra voor bier
Bier gaat volgend jaar flink duurder worden. Heineken heeft gisteren laten weten aan horecaeigenaren dat de prijs met gemiddeld 10,7 procent zal gaan stijgen. In augustus is al eerder een verhoging van de prijzen van 5,8 procent doorgevoerd. Deze ruime 10 procent gaat daar bovenop komen. “We leven in ongewone tijden”, zegt Heineken. Dit meldt het AD. 

Terwijl de horecaondernemers momenteel al met veel problematiek kampen, krijgen ze gisteren bericht dat ook de prijzen voor bier omhoog gaan. Die reageren daarom ook verontwaardigd, zoals Frans van Bremen, eigenaar van restaurant Facet in Rotterdam: “We zitten in een vicieuze cirkel”, zegt hij op een boze manier tegen het AD. “Je komt er niet meer uit”.

Doorberekening van Heineken

Niet alleen de horecaeigenaren zitten met de problemen die komen kijken bij de duurdere energierekening en de hogere prijzen voor grondstoffen. “Een deel van de kosten absorberen we zelf. We willen er op een verantwoorde manier mee omgaan, maar kunnen niet ontkomen aan het doorberekenen van de prijsstijgingen naar onze klanten. Het is fors, maar de stijgingen zijn gigantisch”, aldus een woordvoerder van de bierbrouwerij.

De Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft nog geen officiële reactie gegeven, maar zegt wel al ‘not amused’ te zijn. Dit zegt voorman van het KHN, Rober Willemsen.

Tweede prijsstijging in vijf maanden

Het is de tweede keer dat Heineken de prijzen voor bier verhoogd. Bier en cider zijn sinds het begin dit jaar met meer dan 16 procent in prijs gestegen. De keuze om dit door te berekenen naar gasten is aan de horeca zelf. Vaak is het echter niet mogelijk om deze klap zelf op te vangen en zijn horecaondernemingen gedwongen om alsnog zelf ook de prijs voor deze dranken te verhogen.

De verhoging zal naar alle waarschijnlijkheid niet bij Heineken en zijn dochterbedrijven blijven. Er gaan geruchten rond dat ook andere brouwerijen van plan zijn om hun prijzen te verhogen. Hierover zijn echter nog geen officiële aankondigingen geweest.

Door: Nationale Horecagids

23 september '24 (15:18)

Horecamedewerkers Kuip door NAC gecompenseerd voor ontstane leed

NAC biedt excuses aan aan iedereen die zich onveilig heeft gevoeld door het wangedrag van supporters van de Bredase club na afloop van de wedstrijd tegen Feyenoord in de Kuip. Daarbij werden zondag vijf horecamedewerkers aangevallen. In een statement zegt NAC persoonlijk contact te zoeken met de slachtoffers om hen "op gepaste wijze te compenseren voor het ontstane leed".

09 augustus '24 ( 9:33)

Na koopadvies Thuisbezorgd-eigenaar bij stijgers op Damrak

AMSTERDAM (ANP) - Just Eat Takeaway behoorde vrijdag tot de stijgers op de Amsterdamse beurs. De kenners van de Amerikaanse zakenbank Morgan Stanley verhoogden het beleggingsadvies voor het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl naar kopen. Het aandeel steeg daarop 4,7 procent. De algehele stemming op de aandelenmarkten was op de laatste dag van de turbulente beursweek voorzichtig positief. De wereldwijde beurzen kwamen deze week flink onder druk te staan na een historische koersval van de Japanse beurs op maandag. De vrees voor een recessie in de Verenigde Staten wakkerde daarbij een wereldwijde verkoopgolf aan.

28 mei '24 (11:35)

Catering test 123

test test

29 juni '23 (11:03)

Ketchup van The Ketchup Club vanaf volgende week te vinden bij de Albert Heijn

The world needs more ketchup, vindt The Ketchup Club. Waarom? Omdat ketchup het beste haalt uit groenten en fruit die anders worden weggegooid. Bijvoorbeeld in Kenia, waar The Ketchup Club meer dan 100 boeren helpt voorkomen dat 40 procent van de tomaten- en mango-oogst verloren gaat. Wat overblijft? Boeren met een stabiel en beter inkomen en veel, veel minder verspilling. Vanaf volgende week is de ketchup van The Ketchup Club in 3 smaken te koop in meer dan 700 filialen van Albert Heijn. Dat meldt The Ketchup Club.

16 juni '23 (10:41)

Flink begint ‘Buurthub’-winkel in Alkmaar

Flink wil de winkels van waaruit bezorgers vertrekken aantrekkelijker maken voor buurtbewoners. Dat wil de flitsbezorger doen met de zogenaamde ‘Buurthubs’. De eerste locatie openen zij in Alkmaar. Daar heeft de locatie een flinke make-over gekregen, met een volledige restyling en een nieuw interieur. Dat meldt Foodclicks.

15 juni '23 (18:04)

Leo Catering kan Woonstad Rotterdam aan portefeuille toevoegen

Sinds 5 juni kunnen werknemers van Woonstad Rotterdam genieten van de catering van Leo Catering (hiervoor Leo Love Good Food). Dagelijks krijgen medewerkers op drie locaties hun maaltijden door dit bedrijf verzorgd. Dit meldt Out.of.HomeShops. 

14 juni '23 (12:44)

Sodexo serveert alleen nog duurzame vis

Cateraar Sodexo heeft de stap gemaakt om vanaf dit jaar alleen nog 100 procent duurzame vis te verkopen. Om te laten zien dat het menens is, hebben zij tijdens de World Ocean Day op 8 juni de ‘World Ocean Deal’ ondertekend. Sodexo gaat gebruikmaken van de VISWijzer, een uitgave van Good Fish in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds. Voorheen sloten ook cateraars Albron en Vermaat zich bij de deal aan. Dat meldt Sodexo.

14 juni '23 ( 9:30)

Kabinet trekt 30 miljoen uit voor visserijsector en vissersdorpen

Het kabinet trekt 30 miljoen euro uit voor de visserijsector, meldt minister Piet Adema (Landbouw) in een brief aan de Tweede Kamer. Het geld is ook bedoeld voor vissersdorpen en -gemeenschappen. Die staan de laatste jaren onder druk omdat de vissersvloot krimpt, onder meer vanwege de hoge brandstofprijzen en het verbod op pulsvissen.

13 juni '23 (12:46)

Mariska uit Hilversum stopte als sekswerker en bakt nu koekjes voor de Amsterdamse horeca

Mariska Majoor uit Hilversum werkte jarenlang als sekswerker en was een boegbeeld voor de branche. Tot zij zeven jaar geleden erachter kwam dat ze ernstig ziek is. Toen stopte ze met werken. Het was het begin van een merkwaardige carrièreswitch: nu bakt en verkoopt ze koekjes voor de Amsterdamse horeca, meldt NH Nieuws.

13 juni '23 (11:10)

Sligro verduurzaamt vervoer met 25 elektrische vrachtwagens

In het verduurzamingsprogramma van Sligro geldt ook de verduurzaming van het transport. Daarom heeft Sligro een aantal jaren geleden geëxperimenteerd met verschillende elektrische voertuigen om in de praktijk te ontdekken welk type het meest geschikt is voor de distributie naar horeca in stedelijke omgevingen. Er zijn kleine bestelauto’s en klassieke vrachtauto’s uitgeprobeerd, evenals een wegtrein voor de binnenstad. Sligro ontving onlangs een levering van 25 nieuwe, volledig elektrische Renault vrachtauto’s om een volgende stap naar verduurzaming te maken. Dat meldt Sligro.