Mazzeltje uit onverwachte hoek geeft boost aan Brabantse startup
Het idee van de Silver Ocean Seltzer begon als een losstaand drankje. Tot het bedrijf vorig jaar bericht kreeg uit Oostenrijk. Daar gebruikt men het drankje als mixer voor Aperol Spritz. En dat is waar de focus nu naartoe is gegaan. Als mixer is het drankje binnen een jaar meer dan 100.000 keer verkocht. Voor komend jaar willen de jonge ondernemers het doel verhogen naar 250.000.
Uitbreiding naar internationale markt
Door met een busje door het land te toeren brachten de ondernemers hun drankje onder de aandacht van horecaondernemingen en studentenverenigingen. Het bedrijf kreeg hierdoor wel orders, maar zag dat Nederlanders toch vaak neigen naar hun traditionele biertje of wijntje.
In de tussentijd kreeg het bedrijf een voorstel van een Nederlandse ondernemer een doosje mee te nemen naar een dorpje in Oostenrijk. De ondernemer had er vastgoed en connecties in de horeca. Daar bleek dat het drankje erg geschikt was om te mixen met Aperol.
Nieuwe aanpak
Aangezien het drankje in eerste instantie als losstaand drankje werd verkocht, is de strategie van de onderneming ondertussen aangepast. “We hebben het drankje opnieuw geïntroduceerd. Dit deden wij door gericht te werk te gaan. We hebben gezocht naar horecazaken met een mooie en onderscheidende uitstraling, het liefst ook met een groot terras”. Deze aanpak heeft aangeslagen. Een restaurant in Maastricht, waar de Seltzer op de kaart staat, heeft in vier maanden tijd 3.500 flesjes verkocht.
Door: Nationale Horecagids