Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Maaltijdboxenbedrijf HelloFresh krijgt er steeds meer klanten bij

Door Redactie Nationale Horecagids
schedule 2 min
location_on [xx]km
Maaltijdboxenbedrijf HelloFresh rekent erop dit jaar nog harder te kunnen groeien dan eerder gedacht. De van oorsprong Duitse onderneming wierf afgelopen kwartaal namelijk weer veel nieuwe klanten. Wereldwijd kwam de teller daardoor op meer dan 6,9 miljoen klanten, tegen 5 miljoen een jaar terug.

HelloFresh denkt in heel dit jaar nu uit te komen op 57 tot 62 procent omzetgroei, uitgaande van constante wisselkoersen. Eerder lag de voorspelling nog op 45 tot 55 procent groei. Geholpen door de terugkeer naar een volgens HelloFresh "normaler zomerseizoen" steeg de omzet afgelopen periode met zo'n 45 procent op vergelijkbare basis tot 1,4 miljard euro. Er werden in totaal bijna 28 miljoen bestellingen geplaatst. Dat is bijna 42 procent meer dan in het derde kwartaal van vorig jaar.

"Ook in het derde kwartaal van 2021 zijn we fors blijven investeren in ons product en onze service", benadrukt topman Dominik Richter in een verklaring. Zo is de onderneming in juli ook begonnen in Noorwegen. Vorige maand volgde de lancering in Italië. Mede door al die investeringen zakte de winst, gecorrigeerd voor onder meer rente en belastingen, in de voorbije periode wel met 30 procent. HelloFresh handhaaft zijn doelstelling voor de winstmarge voor heel dit jaar.

Door: ANP

23 september '24 (15:18)

Horecamedewerkers Kuip door NAC gecompenseerd voor ontstane leed

NAC biedt excuses aan aan iedereen die zich onveilig heeft gevoeld door het wangedrag van supporters van de Bredase club na afloop van de wedstrijd tegen Feyenoord in de Kuip. Daarbij werden zondag vijf horecamedewerkers aangevallen. In een statement zegt NAC persoonlijk contact te zoeken met de slachtoffers om hen "op gepaste wijze te compenseren voor het ontstane leed".

09 augustus '24 ( 9:33)

Na koopadvies Thuisbezorgd-eigenaar bij stijgers op Damrak

AMSTERDAM (ANP) - Just Eat Takeaway behoorde vrijdag tot de stijgers op de Amsterdamse beurs. De kenners van de Amerikaanse zakenbank Morgan Stanley verhoogden het beleggingsadvies voor het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl naar kopen. Het aandeel steeg daarop 4,7 procent. De algehele stemming op de aandelenmarkten was op de laatste dag van de turbulente beursweek voorzichtig positief. De wereldwijde beurzen kwamen deze week flink onder druk te staan na een historische koersval van de Japanse beurs op maandag. De vrees voor een recessie in de Verenigde Staten wakkerde daarbij een wereldwijde verkoopgolf aan.

28 mei '24 (11:35)

Catering test 123

test test

29 juni '23 (11:03)

Ketchup van The Ketchup Club vanaf volgende week te vinden bij de Albert Heijn

The world needs more ketchup, vindt The Ketchup Club. Waarom? Omdat ketchup het beste haalt uit groenten en fruit die anders worden weggegooid. Bijvoorbeeld in Kenia, waar The Ketchup Club meer dan 100 boeren helpt voorkomen dat 40 procent van de tomaten- en mango-oogst verloren gaat. Wat overblijft? Boeren met een stabiel en beter inkomen en veel, veel minder verspilling. Vanaf volgende week is de ketchup van The Ketchup Club in 3 smaken te koop in meer dan 700 filialen van Albert Heijn. Dat meldt The Ketchup Club.

16 juni '23 (10:41)

Flink begint ‘Buurthub’-winkel in Alkmaar

Flink wil de winkels van waaruit bezorgers vertrekken aantrekkelijker maken voor buurtbewoners. Dat wil de flitsbezorger doen met de zogenaamde ‘Buurthubs’. De eerste locatie openen zij in Alkmaar. Daar heeft de locatie een flinke make-over gekregen, met een volledige restyling en een nieuw interieur. Dat meldt Foodclicks.

15 juni '23 (18:04)

Leo Catering kan Woonstad Rotterdam aan portefeuille toevoegen

Sinds 5 juni kunnen werknemers van Woonstad Rotterdam genieten van de catering van Leo Catering (hiervoor Leo Love Good Food). Dagelijks krijgen medewerkers op drie locaties hun maaltijden door dit bedrijf verzorgd. Dit meldt Out.of.HomeShops. 

14 juni '23 (12:44)

Sodexo serveert alleen nog duurzame vis

Cateraar Sodexo heeft de stap gemaakt om vanaf dit jaar alleen nog 100 procent duurzame vis te verkopen. Om te laten zien dat het menens is, hebben zij tijdens de World Ocean Day op 8 juni de ‘World Ocean Deal’ ondertekend. Sodexo gaat gebruikmaken van de VISWijzer, een uitgave van Good Fish in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds. Voorheen sloten ook cateraars Albron en Vermaat zich bij de deal aan. Dat meldt Sodexo.

14 juni '23 ( 9:30)

Kabinet trekt 30 miljoen uit voor visserijsector en vissersdorpen

Het kabinet trekt 30 miljoen euro uit voor de visserijsector, meldt minister Piet Adema (Landbouw) in een brief aan de Tweede Kamer. Het geld is ook bedoeld voor vissersdorpen en -gemeenschappen. Die staan de laatste jaren onder druk omdat de vissersvloot krimpt, onder meer vanwege de hoge brandstofprijzen en het verbod op pulsvissen.

13 juni '23 (12:46)

Mariska uit Hilversum stopte als sekswerker en bakt nu koekjes voor de Amsterdamse horeca

Mariska Majoor uit Hilversum werkte jarenlang als sekswerker en was een boegbeeld voor de branche. Tot zij zeven jaar geleden erachter kwam dat ze ernstig ziek is. Toen stopte ze met werken. Het was het begin van een merkwaardige carrièreswitch: nu bakt en verkoopt ze koekjes voor de Amsterdamse horeca, meldt NH Nieuws.

13 juni '23 (11:10)

Sligro verduurzaamt vervoer met 25 elektrische vrachtwagens

In het verduurzamingsprogramma van Sligro geldt ook de verduurzaming van het transport. Daarom heeft Sligro een aantal jaren geleden geëxperimenteerd met verschillende elektrische voertuigen om in de praktijk te ontdekken welk type het meest geschikt is voor de distributie naar horeca in stedelijke omgevingen. Er zijn kleine bestelauto’s en klassieke vrachtauto’s uitgeprobeerd, evenals een wegtrein voor de binnenstad. Sligro ontving onlangs een levering van 25 nieuwe, volledig elektrische Renault vrachtauto’s om een volgende stap naar verduurzaming te maken. Dat meldt Sligro.