Burger King en De Vegetarische Slager lanceren Veggie Pack(t)
De actie is een reactie op het consumptiegedrag van veel Nederlanders. Uit een onderzoek van HelloFresh in opdracht van De Vegetarische Slager bleek dat de helft van de Nederlanders wel minder vlees wíl eten maar dit vervolgens niet doet. Daarbij zou een belangrijke reden zijn dat mensen plantaardige alternatieven niet lekker genoeg vinden. Om dit tegen te gaan heeft De Vegetarische Slager samen met Burger King de actie Veggie Pack(t) in het leven geroepen.
Samen hebben de twee bedrijven twintig plantaardige burgers gemaakt die er volgens de beide partijen net zo uitzien en smaken als echt vlees. Via de link kunnen consumenten een pact met zichzelf sluiten om eenmalig een vegetarisch alternatief te proberen. Daarnaast kun je dan kans maken op een Veggie Pack, een fanny pack voor het festivalseizoen.
De Vegetarische Slager en Burger King hebben al sinds 2019 diverse samenwerkingen. Zo ontwikkelden zij de Plant-based Whopper en de Long Chicken en Nuggets. Later volgde meer vegetarische opties.
Onderzoek consumptiegedrag
In opdracht van de Burger King en De Vegetarische Slager is een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd onder 717 respondenten. De enquete werd online afgenomen en vond plaats in februari 2023, onder Nederlanders van 16 jaar en ouder.
Door: Nationale Horecagids