Time Out Londen wordt gratis tijdschrift

Door Redactie Nationale Horecagids
2 min

LONDEN (Novum/AP) - De Londense editie van het uitgaanstijdschrift Time Out wordt vanaf de herfst gratis. Hoofdredacteur Tim Arthur liet weten de oplage en het bereik te willen verzesvoudigen.

Het magazine met uitgaanstips, artikelen en de culturele- en evenementenagenda van de Britse hoofdstad moet voortaan wekelijks worden verspreid in een oplage van driehonderdduizend exemplaren. Het blad, dat door veel bezoekers en inwoners van Londen wordt gezien als verplichte kost, ligt nu nog voor 3,25 pond in de schappen en heeft een betaalde oplage van rond de vijftigduizend.

Arthur besloot tot de stap na een onderzoek onder lezers en adverteerders. Daaruit bleek dat beide groepen een gratis uitgaansblad zouden verwelkomen. Tegelijk gaat het tijdschrift zich juist meer richten op de online activiteiten.

Trouwe lezers zullen wel een verschil merken tussen de oude en de nieuwe Time Out. De gratis versie is minder dik en verliest een aantal standaardrubrieken. Het tijdschrift werd in 1968 opgericht in Londen. Inmiddels heeft het digitale en papieren varianten voor 37 steden in 25 landen.