Citytrip Kopenhagen hoofdprijs Horecava QR game

Door Redactie Nationale Horecagids
6 min

WOERDEN - In Nederland bezit 42 procent van de mensen een smartphone. Een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Om bezoekers van de Horecava 2012 te laten ervaren welke mogelijkheden 'mobiele communicatie' biedt, lanceert KHN samen met Deli XL een unieke, interactieve QR-game.

Deelnemers maken kans op het winnen van Citytrip naar Kopenhagen door met de speciale 'Horecava' app zoveel mogelijk QR-codes te scannen die verspreid zijn over de beurs.

Gratis app
Beursbezoekers met een iPhone of Android-toestel kunnen de gratis 'Horecava'-app downloaden via www.khn.nl. Met behulp van de starttoets kan de game vanaf 9 januari direct gespeeld worden. Geregistreerde spelers worden zichtbaar op het leaderboard en maken kans op een scala aan prijzen.

Via pushberichten en sociale media blijven spelers op de hoogte van speciale acties en extra prijzen. De app is mede mogelijk gemaakt door Deli XL en de Horecava. De in-app twitterfeed selecteert op #horecava en #qrgame.

QR Game uniek in Nederland
De Horecava wordt jaarlijks door meer dan 40.000 ondernemers bezocht, die dit jaar de jacht kunnen openen op de juiste QR-codes. De ‘scavenger hunt', zoals de Amerikanen het noemen, is niet zomaar gewonnen. Eén van de grootste evenementen van de VS, de Comic-Con, introduceerde deze beursbeleving 2.0.

Dit werd al snel een groot succes. En nu is eenzelfde spel dus voor het eerst te spelen op de grootste vakbeurs voor de horeca. De productie en uitvoering van de QR-game is mogelijk gemaakt door Deli XL.

Kansen
QR staat voor Quick Respons en is een techniek om via de mobiel een website, tekst of filmpje snel toegankelijk te maken. De opvallende vierkante codes duiken overal op en bieden volop kansen voor extra beleving in de horeca.

De smartphone gaat immers altijd mee. Zo kan een QR code op de wijnkaart leiden naar een filmpje van het betreffende wijnhuis. En een QR-code op de voordeur naar een persoonlijke boodschap om gasten te verleiden binnen te komen.

Wereldreiziger
De Horecava QR-game is een app die beursbezoekers leidt over de beursvloer van de Horecava. In elke wereld hangen QR-codes die te scannen zijn met de interactieve app. Met elke scan verdient een speler punten. Door alle codes te scannen maakt een speler zijn digitale reis compleet en wordt hij ‘wereldreiziger'.

Geregistreerde spelers maken dagelijks kans op mooie prijzen. De hoofdprijs is een Citytrip voor twee personen naar Kopenhagen, thuishaven van het beste restaurant ter wereld van 2011: NOMA.

© Nationale Horecagids