Een televisieformat van Horecava tot Horecava

Door Redactie Nationale Horecagids
5 min

AMSTERDAM - Aanstaande maandag 9 januari opent de Horecava 2012 in Amsterdam haar deuren. De meest toonaangevende horecavakbeurs volgens bezoekers én exposanten vol bruisende ideeën om het de gast naar zijn zin te maken.

Hier worden de meest opvallendste innovaties en actuele trends getoond om de gastvrijheid van hotels, restaurants, cafés, catering én voor de zorg getoond. Hoe worden deze ingezet en hoeveel effect hebben deze innovaties en trends op de beleving van de gast?

De RaedsHeeren Gerard Pabst, Marc Glaser en Marten Braam gaan de strijd aan door middel van dé ‘Robin Hood-gedachte' om horeca, recreatie en toerisme te steunen met raad en vooral verfrissende daad. Zeker nu deze branche in zwaar weer terecht is gekomen en er maar moeizaam uit kan krabbelen in verband met huidige recessie.

RaedsHeeren maken een statement en komen met een uniek TV-concept voor deze noodlijdende branche. Samen met televisiemaker Ivo Franklin gaan ze de ondernemende bezoekers van de Horeca volgen en daadwerkelijk steunen bij hun dagelijkse sores en inzet.

De start van het televisieprogramma vindt plaats op de Horecava en de RaedsHeeren volgen ondernemers vanaf hier letterlijk mee naar hun bedrijf om één jaar later weer op dé Horecava te eindigen met hopelijk het gewenste resultaat.

Wat voor effecten hebben de innovaties, nieuwtjes en voorspellingen op het dagelijks ondernemen van de doelgroep op welke wijze zijn er toepassingen die meer repeterende bezoekers genereren en dus meer omzet. Wat valt er te verbeteren aan vakmanschap, gastvrijheid, personeel, bedrijfsvoering, innovatie, communicatie en doorzettingsvermogen.

Tevens neemt Ivo de kijker mee op een culinaire ontdekkingstocht. Spreekt mensen in de omgeving aan op straat, de markt, de plaatselijke supermarkt om een beeld te krijgen waar zij graag uit gaan en waar ze lekker kunnen eten, vertoeven, overnachten, waar de gezellige terrasjes te vinden zijn, waar de lokale gastvrijheid is te vinden en daarbij hoopt te kunnen vaststellen, wat de eetgewoontes van de Nederlander is.

© Nationale Horecagids