GiG Hard Seltzer wil terrein winnen tijdens Koningsdag
Het idee van GiG ontstond in 2020, ten tijde van de coronapandemie, toen Max Ponsen nog in Boston woonde. Daar zag hij hoe de Hard Seltzer binnen mum van tijd de markt veroverde. Daar zag hij potentie in en eenmaal terug in Nederland zette hij samen met zijn broer Bob zijn eigen merk op. Drie jaar later is GiG Hard Seltzer de grootste onafhankelijke producent van hard seltzer in het land. Per jaar gaan er naar verwachting zo’n 5 miljoen blikjes de deur uit. Om verder te groeien hebben de broers een nieuw drankje bedacht dat aansluit bij Koningsdag: de Koninklijke GiG. Deze is dan verkrijgbaar op Loveland van Oranje in Amsterdam, Free Your Mind in Arnhem en Breda, op Kingsland in Groningen, Amsterdam en Rotterdam en op Helden van Oranje in Groningen.
Hard Seltzer populairste onder jongeren
Hard seltzer is dus zijn intrede aan het maken in Nederland. Toch lukt het bedrijven zoals Coca Cola en Heineken niet om hun eigen variant van de grond te krijgen. Bob denkt dat zij niet de binding hebben met de doelgroep zoals GiG die heeft. Hij stelt dat het drankje naar zijn verwachting de meest populaire wordt onder jongeren. “Het komende festivalseizoen is een uitgelezen kans om GiG onder de aandacht te brengen”, aldus Bob.
Door: Nationale Horecagids