Tegenwoordig kun je meer dan alleen pizza en een hamburger krijgen op Paaspop
Festivalbezoekers van Paaspop die zin hadden in een lekkere hap hadden genoeg keuze. Op het festivalterrein vonden zij onder andere The Social Club, een foodhall met live muziek. Er waren ook alternatieven als je naar het plein met foodtrucks loopt. Daar kon je poké bowls scoren of een beemster tosti. De ondernemer van Tosti World, Marc van Hooijdonk, geeft aan dat klanten erg verrast waren wanneer zij een tostikraam zagen op het terrein.
De tostikraam was één van de nieuwkomers op het festivalterrein. De ondernemer was te herkennen aan de blauwe beemster koe voor zijn foodtruck.
Surinaamse keuken
Even verderop stond een foodtruck in de kleuren van de Surinaamse vlag. Daar stond Louise Sluiter met haar foodtruck. Ze is in Suriname geboren, haar grootouders komen uit Yogyakarta. Daarom maakt ze Surinaamse gerechten met een Javaans tintje. Ze stelt dat het beter aansluit bij de behoeftes van de festivalbezoekers: “Het mag wat luxer zijn dan een frietje, hamburger of poffertjes. De smaak van Nederlanders ontwikkelt en verandert continue. Vroeger was de afhaalchinees heel populair.”
Festivalgangers die aan het einde van de avond bij Louise langskwamen konden genieten van een stukje spekkoek en andere snacks, zoals roti rolls en broodjes pikante kip.
Broodje zalm
Dat de smaak van Nederlanders verandert, blijkt met de komst van een andere nieuwe foodtruck. Gijs van Sluijs verkocht in zijn foodtruck Spijs van Gijs luxe broodjes, zoals een broodje gerookte zalm. Hij geeft aan dat deze lang wordt gerookt, ‘zodat de smaak optimaal is’. De ondernemer stelt dat het broodje populair is onder de vrouwen. Mannen kiezen volgens hem vaker voor pulled pork of voor de kipvariant. “Die laatste is voor de sportieveling”, aldus Van Sluijs.
Door: Nationale Horecagids