Volgende week is de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel
Volgens de organisatie deed 1 op de 5 Nederlanders mee aan de vorige editie. Het doel van de campagne is dan ook het bereiken van zo veel mogelijk mensen. Dit jaar gaat de campagne zich meer richten op de mannelijke doelgroep.
Overal in het land worden door verschillende organisaties en ondernemingen acties opgezet om mensen kennis te laten maken met plantaardige producten en recepten. Daarnaast wordt ook de impact op dier en plant op de agenda gezet.
Restaurants
Onder de deelnemers vallen verschillende aangesloten restaurants. Die bieden hun gasten tijdens de Nationale Restaurant Week van Diningcity een speciaal Week Zonder Vlees & Zuivel-menu aan.
Gasten kunnen daarnaast terecht bij Bistro Bar in Nijmegen om NEW MEAT te proberen. Daar gaat sterrenchef Peter Gast een vijfgangendiner bereiden met Redefine Meat. Zo wil de chef-kok aandacht vragen voor duurzaamheid in de horecasector.
Cateraars en leveranciers
Tijdens de themaweek willen ook cateraars en leveranciers plantaardige producten op de kaart zetten. Zo gaat HelloFresh vegetarische maaltijden aanbieden in samenwerking met De Vegetarische Slager. Ook Vivera gaat aandacht vragen voor het klimaat. Die laten op 6 maart, tijdens de start van de week, een loeialarm afgaan op elke radiozender in Nederland.
Door: Nationale Horecagids