45.000 pakketten klaargemaakt voor voedselbank
Unilever heeft met een aantal partners, waaronder Rotterdam Ahoy, Bidfood en DPG Media, voedselpakketten samengesteld die opgehaald kunnen worden bij de Voedselbank. De ene helft van de pakketten wordt ingepakt in Rotterdam Ahoy, de andere helft gelijktijdig in Biddinghuizen door Bidfood. Ook Frank Dane en René Froger, ambassadeurs van de voedselbank, dragen hun steentje bij en helpen inpakken.
Unilever-pakkettenactie
Al sinds 2011 organiseert Unilever een jaarlijks project om klanten van de voedselbank een fijne decembermaand te wensen. Als gevolg van de inflatie en hogere leefkosten is deze actie extra gewenst bij de Voedselbank. Er is een groeiende vraag naar voedselpakketten. Kirsten Vermeer is deel van het team dat de pakketten maakt: “Het is verdrietig om te zien dat er dit jaar een aanzienlijke toename is in het aantal huishoudens dat afhankelijk is van de Voedselbank. Samen met onze partners gaan we dit jaar extra hard ons best doen om een totaal van 45.000 pakketten in te pakken. Op deze manier hopen wij alle huishoudens die bij de Voedselbank zijn aangesloten een hart onder de riem te kunnen steken en te laten zien dat ze er niet alleen voor staan deze decembermaand”.
Extra hulp welkom
In deze tijd van hoge inflatie en energieprijzen is de extra hulp bij de Voedselbank dit jaar hard nodig. Er zijn dit jaar nog meer extra klanten. Daarom zegt Leo Wijnbelt van Voedselbanken Nederland: “We zijn erg blij dat we ook dit jaar huishoudens door heel Nederland kunnen voorzien van een extra eindejaarspakket. Helaas zien we sinds begin 2022 een groei van twintig procent in het aantal klanten en de verwachting is dat dit verder zal toenemen. Daardoor zitten we nu al op zo’n 45.000 huishoudens in totaal. We blijven ons inspannen om directe voedselhulp te leveren aan mensen die dit nodig hebben. Alle extra hulp van bedrijven en vrijwilligers is hierbij meer dan welkom”.
Door: Nationale Horecagids