Brouwerij STOKED! maakt landelijke intrede via ABT-cafés
Het begon allemaal een aantal jaren geleden met het maken van een ongefilterde lager. Het was een gewaagde zet en plaatste het bedrijf in het territorium van grotere brouwerijen: het verkopen van pils. Sommige horecazaken waren terughoudend met de verkoop van de STOKED!-biertjes. Die wilden hun korting bij de grote brouwerijen niet kwijtraken. Toch waren veel zaken erg enthousiast. Een aantal daarvan, zoals De Binnenkomer en SOEPP, hebben al langere tijd de biertjes van STOKED! op de kaart staan. Het succes van de brouwerij leidde tot het winnen van goud bij de European Beer Challenge.
Duitse oriëntatie, maar STOKED!
Momenteel zijn de brouwers druk bezig met de introductie van hun nieuwste creatie: de Dark Lager. Het is een biertje dat dicht bij de Münchener Dunkles komt, maar toch net anders. “Het is een Duitse oriëntatie, zoals bij al onze andere bieren, maar dan op de manier van STOKED!”
Uiteindelijk kreeg STOKED! het verzoek om bieren exclusief bieren te brouwen voor de aangesloten cafés. De lancering staat gepland voor 1 juli.