Alcoholvrije spiritmerk Fluère overgenomen door Lucas Bols

Door Redactie Nationale Horecagids
3 min
Lucas Bols gaat zijn assortiment uitbreiden met het alcoholvrije spiritmerk Fluère. De overname gaat in per 1 januari volgend jaar. De overname van Fluère, dat in 2018 is opgericht door twee Nederlandse ondernemers, zal het portfolio van Lucas Bols uitbreiden en speelt in op de trends op het gebied van consumentengedrag in de horeca. Dit meldt Levensmiddelenkrant.

De CEO van Lucas Bols, Huub van Doorne, zegt enthousiast te zijn het alcoholvrije merk over te nemen. Momenteel bestaat het assortiment van Fluère uit vier producten: spiced cane, raspberry, smoked agave en original. Het plan was om dit in februari uit te breiden met een nieuw product, een bitter. Van Doorne denkt dat het een goede stap is om te zetten. Het is volgens hem een goede uitbreiding van het smaakpallet en de mogelijkheden voor het maken van cocktails: “We zijn verheugd Fluère te mogen verwelkomen in ons merkenportfolio. We geloven in het sterk potentieel van de no-/lowalcohol markt”. Hij denkt dat het merk een goede positie heeft door zijn smaak en verpakking. Met de schaalvergroting wil Van Doorne niet alleen uitbreiden naar een positie in de retail. Hij wil ook een focus leggen op het vergroten van de naamsbekendheid onder bartenders en horeca.

Uitbreiden assortiment non-alcoholic dranken

Léon Meijers, CEO van Fluère, zegt dat zij veel respect hebben voor de aanpak van Lucas Bols Company in hun merkopbouw en dat zij verheugd zijn om deel te gaan uitmaken van het concern. “We kunnen niet wachten om samen een verscheidenheid no-/lowalcohol cocktails te creeren door gebruik te maken van onze gezamenlijke rijkdom aan smaken en mixologie vaardigheden”, zegt de CEO van Fluère.

Door: Nationale Horecagids