Online restaurants reserveren populair in 2011

Door Redactie Nationale Horecagids
3 min

GRONINGEN - Uit onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Tafelreserveren.nl, blijkt dat de nederlandse consument gewend raakt aan het online reserveren van een tafel in restaurants.

Tjarko de Jong van Tafelreserveren.nl: "Wij hebben dit onderzoek eind 2010 gedaan en nu weer in 2011 en we zien een duidelijke trend. Hadden begin dit jaar nog maar 5 procent van de Nederlanders wel eens online gereserveerd, in 2011 is dit al gestegen tot 27 procent."

Het onderzoek heeft plaatsgevonden onder 1500 respondenten in de leeftijd van 18 tot 70 jaar.

"Natuurlijk zien wij ook bij ons op Tafelreserveren.nl een flinke een toename, maar we wilden wel eens weten of dit zou gelden voor de gehele branche", aldus de Jong.

Het aantal sites dat zich richt op restaurants reserveren is de laatste jaren flink toegenomen.

De Jong: "Er is aardig wat concurrentie gaande en de grootste concurrenten van ons zijn toch wel Seatme en Couverts.nl, waarvan de laatste onderdeel is van RTL Nederland."

"Het online boeken van een hotelkamer is de normaalste zaak van de wereld en aan ons de taak om het online tafel reserveren ook gemeengoed te maken", aldus de Jong.

De cijfers uit het onderzoek geven het vermoeden dat de acceptatie van online restaurants reserveren in de lift zit.

© Nationale Horecagids