Programma voor 10-jarige bestaan Mastercard Hotelnacht bekend
Op het programma staat wat je zou verwachten van een hotelbranchefestival: veel culinaire, creatieve en culturele feestjes bij alle deelnemende hotels. Het is een moment waar je nieuwe mensen kan leren kennen en nieuwe contacten kan leggen. Mensen kunnen elkaar treffen bij de Mastercard Contactbar in Hotel Casa. Daarnaast kunnen de bezoekers hier alvast een voorproefje krijgen van het Holland Festival, dat later dit jaar plaatsvindt. Een andere plek die zeker waard is om te bezoeken is de Plant Market en de huiskamer-experience van hotel Jakarta. In de middag kun je terecht bij het vernieuwde Hotel 717, waar een afternoon-tea is georganiseerd. Wanneer je langskomt bij Anantara Grand Hotel Krasnapolsky kun je in bar Tailor genieten van Amsterdamse cocktails.
Thema-avonden
Er zijn dit jaar weer veel verschillende feestjes. Bij Kimpton De Witt staat het in het teken van Mexican party 'Taco’s & Tequilla. Voor een échte Amsterdamse avond kun je naar het Conservatorium Hotel, waar een Jordaanse kroegavond is georganiseerd in samenwerking met café Nol. Aan het einde van de avond kunnen bezoekers altijd terecht bij de Neon Party in de SkyLounge Amsterdam.
Diners en brunches
Het gaat niet alleen om feesten tijdens het Hotelfestival. Veel ondernemingen organiseren een diner of een brunch. Het Okura hotel geeft een sneak preview van hun omakase-beleving van de nieuwe Yamazoto Counter. Carstens in Park Plaza Victoria wordt omgebouwd tot een snackbar, met in de hoofdrol krokante kip. Deelnemers kunnen naar restaurant Vermeer om te genieten van de Snack Hijacks van meesterchef Chris Naylor. In het restaurant van Kimpton De Witt is de volgende dag een Hangover-brunch.
Mastercard Hotelnacht
Gisteren is de verkoop van de tickets van start gegaan. Wanneer je het programma wilt bekijken wordt doorverwezen naar de app. Dit is geen definitief programma, dus ook de wijzigingen zijn via de app te zien. In 2013 is de Hotelnacht voor het eerst georganiseerd en momenteel is het uitgegroeid tot één van de bekendste hotelbijeenkomsten van Nederland. Tijdens de Hotelnacht gaan veel Amsterdammers overnachten in de deelnemende hotels, om zo een keer een overnachting in eigen stad te ervaren. Mastercard is al enkele jaren hoofdsponsor.
Door: Nationale Horecagids