Speciale aandacht voor vrouwelijk hotelgast

Door Redactie Nationale Horecagids
4 min

AMSTERDAM - In het buitenland spelen steeds meer hotels in op de wensen van vrouwen, zo meldt Horecaentree. Het wordt tijd dat Nederland dit voorbeeld gaat volgen.

Dat stelt Mabel Nummerdor, expert op het gebied van vrouwelijke marketing, tegenover het Algemeen Dagblad (AD). Zij doet haar uitspraak naar aanleiding van de trend dat buitenlandse hotels tegenwoordig speciale kamers, faciliteiten en zelfs hele vleugels voor vrouwen hebben.

Vrouwenvleugel
In Denemarken werd recentelijk een hotel geopend waarvan een hele verdieping aan vrouwen werd gewijd. Een kamer op deze verdieping biedt allerlei extra´s zoals een spiegel voor voor- én achterkant, een extra slot op de deur en uitsluitend vrouwelijk personeel. In de minibar staan biologisch sapjes, champagne en chocolade in plaats van bier en whisky.

Big business
Volgens het AD is zo'n vleugel een Europese primeur, maar andere hotels spelen ook op andere manieren in op de vrouwelijke gast. Nummerdor vindt het in ieder geval een geweldig ontwikkeling. "In de Verenigde Staten zijn deze kamers big business. Daar hebben ze ook yogamatjes, ander eten en een bibliotheek waar je vrouwenboeken kunt lenen."

"Voor een vrouw moet een hotel voldoen aan een veiligheid, aan het gevoel van thuis. Waar jij je kunt terugtrekken uit de rat race. Dat is veel prettiger in een huiselijk interieur dan in een zakelijke hotelkamer."

Nederland
Volgens Nummerdor heeft zo'n vrouwelijke focus niets met feminisering te maken, maar is het een kwestie van een achterstand inhalen. Ze gelooft er dan ook heilig in dat Nederlandse hotels hier hun slag kunnen slaan. "Veel buitenlandse zakenreizigsters bezoeken toch ook Nederland?"

© Nationale Horecagids