KHN Fastservice gaat voor gezonder voedselaanbod

Door Redactie Nationale Horecagids
4 min

WOERDEN - De sector Fastservice van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) wil een prominente rol spelen in het stimuleren van een gezonder voedselaanbod. Meer aandacht voor verbetering van de voedingswaarden en stimuleren van een gevarieerd productaanbod wordt het motto voor 2012.

Samen met de thema's duurzaamheid is Gezondheid & Voeding één van de belangrijkste speerpunten van het nieuwe sectorbestuur Fastservice.

Tijdens de eerste dag van de Horecava 2012 presenteerde het bestuur zijn plannen bij monde van de voorzitter Pieter Honing.

"De ondernemers moeten de verantwoordelijkheid nemen bij het aanbieden van gezonde keuzes aan de consument. Gelukkig zien we dat door de komst van allerlei nieuwe concepten dat onze nieuwe generatie al actief is met mooie, gezonde producten. En ook de meer traditionele cafetaria's zijn hier zich steeds sterker van bewust, maar we moeten het nu ook echt als sector presenteren in concrete acties, aldus Pieter Honing."

Daarnaast wil het sectorbestuur zich het komende jaar meer richten op betrokkenheid met nieuwe fastserviceconcepten. "De sector is volop in beweging en dat vraagt aandacht van KHN als brancheorganisatie".

Er zijn in de sector tal van goede initiatieven met betrekking tot actuele thema's als gezondheid en duurzaamheid. Het nieuwe bestuur wil ook deze initiatieven meer voor het voetlicht brengen.

Tijdens het Fastservice XL event heeft het sectorbestuur zich gepresenteerd. Het bestuur bestaat uit:

  • Pieter Honing (voorzitter) - McDonald's in Dordrecht
  • Wim Cox - Cox & Co in Roermond en omgeving
  • Carlina de Lorenzo - IJssalon Roberto Gelato in Utrecht
  • Grardie Akkerhuis - Lebkov & Sons in Leiden, Den Haag, Rotterdam
  • Jack van Hooft - Restaria Lucullus in Tilburg

© Nationale Horecagids