Coca-Cola richt zich op het aanbieden van suikervrije frisdranken

Door Redactie Nationale Horecagids
1 min
Coca-Cola gaat meer suikervrije frisdranken aanbieden. Het doel van het bedrijf is om over drie jaar de helft van het verkoopvolume te laten bestaan uit suikervrije en caloriearme dranken. Dit meldt Foodclicks.

Consumenten kiezen steeds vaker voor frisdranken met minder calorieën of suiker. Coca-Cola lanceert de Coca-Cola Zero Sugar Cherry, omdat volgens het bedrijf een op de vijf consumenten kiest voor frisdrank met een smaakje. Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft de voorkeur heeft voor de kersensmaak. Deze variant is ook in de horeca te verkrijgen in verschillende verpakkingen, zoals een 330 milliliter blikje, een 500 milliliter PET-fles en een 200 milliliter glazen fles.

Daarnaast komen er ook andere suikervrije smaken op de markt, zoals de Fuze Tea Black Tea Raspberry Mint No Sugar, Fuze Tea Green Tea Apple Kiwi No Sugar en Fanta Orange No Sugar.

Door: Nationale Horecagids