Pensioenfonds Horeca & Catering maakt administratie klaar voor nieuw stelsel
Bij PH&C zijn in totaal ruim 1.3 miljoen deelnemers en 40.000 werkgevers aangesloten en het beheerd vermogen bedraagt ongeveer 13 miljard euro. In 2019 is PH&C al begonnen met de digitalisering en modernisering van de totale uitvoeringsketen. Doel hiervan is lage kosten en hoogwaardige klantbediening te bieden, ook richting de toekomst. Daartoe zijn stapsgewijs oude legacy IT-systemen vervangen door toekomstbestendige en veilige technologie. In 2020 is de werkgeveradministratie vernieuwd die sindsdien solide en performant in productie draait. De afgelopen periode zijn de website, portalen en klantbediening vernieuwd. Voor beide stappen is de combinatie gebruikt van AllVida pensioensoftware en lowcode technologie van Outsystems en Microsoft.
Deelnemersadministratie
Nu is de deelnemersadministratie aan de beurt. Na een zorgvuldige vergelijking en gedegen analyse heeft PH&C gekozen voor de pensioensoftware van IG&H voor de vervanging van dit onderdeel dat de kern vormt van de bedrijfsvoering.
Paul Braams, algemeen directeur Pensioenfonds Horeca & Catering:“PH&C heeft haar eigen uitvoering in huis met als doel hoge kwaliteit tegen lage kosten te bieden voor haar deelnemers en werkgevers, met een klantbediening die digitaal én persoonlijk is. Onze gekozen IT-strategie gebaseerd op cloudtechnologie maakt dit mogelijk, nu en in de toekomst. We willen aanpasbaarheid tegen lage kosten om flexibel en snel mee te kunnen bewegen in het veranderende pensioenlandschap. Het moderne technologieplatform van IG&H, Outsystems en Microsoft maakt dat mogelijk en heeft zich bewezen in de Nederlandse pensioenpraktijk."
Door: Nationale Horecagids