Kantar: daling bestellingen bij flitsbezorgers

Door Redactie Nationale Horecagids
1 min
Flitsbezorgers zien een sterke daling in het aantal regelmatige bestellingen van consumenten. In augustus waren dat er nog 316.000. Dit aantal is gedaald naar 270.000, een daling van ruim 14 procent. Een mogelijke oorzaak hiervan is het huidige economische klimaat. Deze cijfers komen uit een onderzoek onder 44.000 Nederlanders dat is gevoerd door onderzoeksbureau Kantar. Dit meldt Levensmiddelenkrant. 

De helft van de gebruikers van flitsbezorging heeft de afgelopen maand geen bestelling geplaatst. Niet alleen het aantal actieve gebruikers is gedaald, ook het percentage van gebruikers dat meerdere malen per maand een bestelling plaatst is afgenomen van 40 procent in februari naar 24 procent nu. De dienst van flitsbezorging, wordt uit het onderzoek geconcludeerd, wordt veel gezien als een overbodige luxe. Ook lopen de kosten van flitsbezorging flink op. Kantar denkt dat deze afname een effect is van de ‘noodgedwongen verandering in het uitgavenpatroon van de consument’, veroorzaakt door de economische situatie van het land.

Door: Nationale Horecagids