Vleeseters krijgen de bevestiging dat zij niet aan de verkeerde kant staan

Door Redactie Nationale Horecagids
2 min
De vleessector is sinds gisteren bezig met een campagne om vlees ‘uit het verdomhoekje te halen’. De slogan is “Nederland Vleesland, waar smaken verschillen”. Dit meldt Linda.

De sector wil consumenten informeren over gezondheid en duurzaamheid. Dé van de Riet, woordvoerder van de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV), geeft aan dat de bedoeling is dat het gesprek over vlees wordt gedepolariseerd. Daarnaast wil de campagne bereiken dat consumenten de bevestiging krijgen dat zij niet aan de verkeerde kant staan als zij vlees eten.

Weerstand tegen vlees neemt toe

Veehouders, slachters en slagers zien de weerstand tegen vlees toenemen, geeft Van de Riet aan. Volgens de woordvoerder worden incidenten in de vleesindustrie sterk uitvergroot. In de Haagse bubbel wordt te vaak en te ongenuanceerd gezegd dat de productie van vlees niet duurzaam is en bovendien slecht voor dieren, aldus Van de Riet.

Door: Nationale Horecagids / Eline Boer