De drank van 2012 is gin

Door Redactie Nationale Horecagids
2 min

AMSTERDAM - Tijdens de presentatie Horecatrends 2012 van Vincent van Dijk op de Horecava in Amsterdam werd bekendgemaakt dat gin de dranktrend word van 2012. Dat Hospitality Management.

Van Dijk vertelde ook dat de consument niet zo bang is voor de recessie.

"Verras de consument en laat duidelijk weten welk product je in huis hebt. De consument wil een positieve draai geven aan deze recessie. De consument heeft nog geld, maar geeft het alleen bewuster uit", aldus van Dijk.

Bistro
Daarnaast zijn bistro's weer helemaal in. Van Dijk vertelt: "Restaurants lopen leeg. Mensen willen duidelijkheid en kiezen daarom voor een goed stuk vlees. De combinatie steaks en bier wordt het helemaal."

Van Dijk is van mening dat de horeca creatief moet zijn om klanten te trekken. "Maak duidelijk welk product je verkoopt, wees creatief en ga de samenwerking aan met andere bedrijven. De consument is trouw, dus zorg ervoor dat zij jouw ambassadeurs worden."

© Nationale Horecagids