Café stapt vanwege hoge bierprijzen over op huismerk
Door
Redactie Nationale Horecagids
1 min
Waar sommige cafés uitwijken naar het buitenland om hun bier in te kopen, stappen anderen over naar een huismerk van een grotere Nederlandse brouwerij. Zo stapte café ’t Raedthuys in Alphen over van Grolsch naar het huismerk van Grolsch. Het huismerk wordt bij dezelfde brouwerij gemaakt, maar scheelt honderd euro op vijftig liter inkoop. Volgens eigenaar Brenda van Mierlo proeven gasten geen verschil. Dit meldt Omroep Brabant.
Een biertje kostte voorheen 2,40 euro bij ’t Raedthuys. Nu kost een pilsje slechts nog 2 euro én maakt Van Mierlo nog steeds winst. Haar stamgasten is ze niet kwijtgeraakt door de overstap naar een huismerk. “Ze vinden het hartstikke lekker en ze zijn blij dat ze er minder voor hoeven te betalen.”
Door: Nationale Horecagids / Johanne Levinsky