Kwakkelzomer voor Heineken in Europa

Door Redactie Nationale Horecagids
1 min
AMSTERDAM (ANP) - Tegenvallend zomerweer in met name Nederland en Frankrijk heeft de bierverkoop van Heineken in Europa afgelopen kwartaal geen goed gedaan. Het bierconcern wist dat evenwel ruimschoots te compenseren met groei elders in de wereld. Alles bij elkaar bracht Heineken 2,5 procent meer bier aan de man.

De verkoop in Europa ging met 2,8 procent omlaag. Daar stond een sterke groei op eigen kracht tegenover in Aziƫ, Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa. Ook in Noord- en Latijns-Amerika werd meer verkocht, mede dankzij een sterke vraag naar duurdere biertjes in Braziliƫ

Over de eerste negen maanden van 2017 heeft Heineken een winst van 1,5 miljard euro in de boeken gezet. Vorig jaar stond de teller na drie kwartalen op 1,2 miljard euro, maar destijds zat in het resultaat een afschrijving verwerkt van 233 miljoen euro.