Maaltijdbezorger Deliveroo groeide in 2021 met 70 procent
De groei werd aangejaagd door de prestaties in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, waar Deliveroo zijn sterkste marktpositie heeft. Het bedrijf profiteert net als branchegenoten al de hele coronacrisis van het feit dat voor de horeca maatregelen gelden en dat mensen thuiswerken. Daardoor bestellen ze vaker lunch en avondeten, in plaats van dat ze normaal gesproken ergens zouden gaan eten.
In oktober verhoogde Deliveroo zijn verwachtingen nog. Toen rekende het bedrijf erop dat consumenten ondanks de heropening van economieën maaltijden zouden blijven bestellen.
Boodschappenbezorging
Verder gaat Deliveroo zich, net als concurrenten als Thuisbezorgd-moeder Just Eat Takeaway, ook richten op de markt voor boodschappenbezorging. Deliveroo heeft enkele zogeheten 'dark stores' in Londen. Vanuit die ruimtes die vergelijkbaar zijn met winkelmagazijnen biedt Deliveroo een eigen dienst voor snelle bezorging van boodschappen aan, vergelijkbaar met bijvoorbeeld flitsbezorger Gorillas. Volgens topman Will Shu van Deliveroo is de interesse van consumenten groot en bestellen die ook vaker.
Door: ANP